Toyota Motor Europe (TME) heeft de Fuel Cell Business Group gelanceerd. Onder deze nieuwe divisie van Toyota in Europa komen alle waterstofactiviteiten in Europa te hangen en wordt gevestigd in Brussel. De FCBG moet de businesscase van waterstof versterken. Niet alleen de waterstof-toepassingen in mobiliteit maar ook op allerlei andere terreinen zullen vanuit FCGB worden ondersteund. Toyota heeft ook aangekondigd dat haar brandstofceltechnologie toegankelijk wordt voor andere commerciële partijen. De aanpak maakt deel uit van Toyota’s langetermijnstrategie op het gebied van duurzaamheid. Toyota verwacht dat de wereldwijde verkoop vanhun brandstofcelsystemen op korte termijn met een factor 10 zal toenemen en heeft de de productiecapaciteit drastisch vergroot. Toyota loopt net als met de hybride-technieke ook op waterstofgebied voorop. Volgens Toyota zal de groei van waterstof met name moeten komen van waterstof-ecosystemen waar de hele keten van productie, transport en gebruik nauw aan elkaar verwant. Voor de consumentenmarkt heeft Toyota met de tweede generatie Mirai een ijzersterke troefkaart in handen. Bij de zeer fraai vormgeven hightech zakensedan die vanaf € 66.000,- leverbaar is. Voor de zakelijke rijder een bijzonder aantrekkelijk aanbod omdat de opkimmende fiscale bijtellingspercentages niet op de Mira van toepassing zijn. Bij de high tech Mira begint het aanbod van de Tesla Model S (vanaf € 84.990,-!!) ondertussen wat bleekjes af te steken.